Konfigurator felg 3D - cennik

Wybierz felgi do samochodu

katalog - cennik - dostępność

 

Zobacz, co dziś

możesz zjeść smacznego.

 

Licznik odwiedzin naszej strony

12406182
Dziś
Ten miesiąc
Wszystkie dni
338
29786
12406182

Twój IP: 18.191.216.163
2024-04-19 14:06

Statystyki

Odsłon artykułów:
412550

Żarówki w Twoim samochodzie przepalają się zbyt często?

Nie możesz sobie z tym poradzić? Czasami przyczyna nie jest zbyt skomplikowana. 

Rozwiązaniem może być na przykład zainwestowanie w lepsze żarówki, które mają dłuższą żywotność, niż te standardowe. Ale to nie zawsze rozwiązuje problem. W takich sytuacjach bardzo wskazane jest wykonać test akumulatora, oraz poprawność funkcjonowania instalacji elektrycznej i jej podzespołów (rozrusznik, alternator). 

Dzisiejsze pojazdy różnią się znacznie od tych produkowanych 20 lat temu. Kiedyś jedynym zadaniem akumulatora było uruchomienie silnika. Dziś wymagamy od tego elementu o wiele więcej – nowoczesne pojazdy czerpią z akumulatora energię wykorzystywaną przez wiele różnych systemów: 

  • • Zasilanie najbardziej wymagających systemów pojazdu oraz systemu Start-Stop. Rozbudowana instalacja elektryczna (50 komputerów i 150 układów elektrycznych) wiąże się ze znacznie większymi wymaganiami stawianymi akumulatorowi.
  • • Funkcje takie jak elektryczne otwieranie drzwi i szyb, oświetlenie wewnętrzne, podgrzewane fotele, łączność (np.: Wi-Fi), Passive Boost czy system Start-Stop wiążą się z dużo większym zapotrzebowaniem na energię.
  • •  Dodatkowe funkcje to z jednej strony większy komfort, a z drugiej intensywniejsze obciążenie akumulatora.
  • •  Akumulator musi dodatkowo zapewnić zasilanie w sytuacji, gdy samochód jest zaparkowany albo stoi na światłach z wyłączonym silnikiem.

Najczęstszą przyczyną przepalania się żarówek są skoki napięcia, lub napięcie ładowania jest zbyt wysokie. Za wartość ładowania w pojeździe odpowiedzialny jest regulator napięcia. Czasami jego uszkodzenie powoduje właśnie te skoki, lub sprawia, że ładowanie jest za małe albo za wysokie. Natomiast mało kto wie, że ładowanie będzie za wysokie również w sytuacji, gdy akumulator jest w złej kondycji, lub czas jego eksploatacji dobiega końca. Regulator napięcia utrzymuje wówczas poziom ładowania akumulatora na wysokim poziomie, ale nie wpływa to korzystnie właśnie na żarówki. Czasami wystarczy zainwestować w nowy akumulator, a problem natychmiast ustępuje. My tymczasem mamy pewność, że nie zabraknie nam prądu do rozruchu pojazdu w najmniej oczekiwanym momencie. W naszym serwisie nie tylko sprawdzisz,  kupisz i wymienisz akumulator, ale również sprawdzimy instalację elektryczną w twoim samochodzie, poprawność działania rozrusznika i alternatora. 

W pojazdach wyposażonych w system Start-Stop stosowane są dwa rodzaje akumulatorów: AGM i EFB. Nie masz pewności, który wybrać?

  • •  W samochodach z systemem Start-Stop fabrycznie wyposażonych w akumulator AGM zawsze powinno stosować się akumulator AGM.
  • •  W pojazdach z systemem Start-Stop, które zostały fabrycznie wyposażone w akumulator EFB, można zastosować akumulatory EFB, przy czym, w zależności od poboru prądu (związane jest to ze stylem jazdy, wyposażeniem elektronicznym czy klimatem w miejscu eksploatacji), akumulator AGM może być lepszym rozwiązaniem.

Kontakt

Kontakt z nami

Hurtownia rolnicza ekogroszek

34/317 25 01 519/575-585

Serwis przeglądy dźwigi

34/317-40-91 697/567-058

 Stacja paliw

34/317 27 91 
Myjnia 34/317 34 91 695/601-905
bistro PAUZA 601/991-008
   
e-mail: biuro@fergopol.pl

 

BLOG BESTDRIVE

Pogoda w Kłobucku

 

Friday, 19 kwiecień 2024

Polub nas

Galeria

sdc13416.jpg

Gościmy

Odwiedza nas 63 gości oraz 0 użytkowników.