Zobacz, co dziś

możesz zjeść smacznego.

 

Licznik odwiedzin naszej strony

9763637
Dziś
Ten miesiąc
Wszystkie dni
3049
105527
9763637

Twój IP: 3.232.96.22
2021-01-17 08:25

Statystyki

Odsłon artykułów:
266739

 


cis

Uszkodzenia opon a właściwe ciśnienie - większość uszkodzeń jest spowodowanych przez niewłaściwe ciśnienie powietrza w oponach, z tego powodu zalecane jest sprawdzanie ciśnienia, nie rzadziej niż co tydzień.

W użytkowaniu opon ważny jest styl jazdy. Ostrożne i zrównoważone prowadzenie samochodu jest korzystne zarówno dla opon jak i środowiska. Nagłe przyśpieszanie, ostre hamowanie z zablokowanymi kołami znacznie skraca czas życia opon. Jazda po bezdrożach, nierównych nawierzchniach, najeżdżanie na wysokie krawężniki także może prowadzić do powstania widocznych albo ukrytych uszkodzeń. Nagłe wibracje odczuwane na kierownicy mogą świadczyć o uszkodzeniu opony. W takiej sytuacji zawsze należy przerwać jazdę oraz dokładnie sprawdzić stan opon.

Niedostosowanie prędkości jazdy do obciążenia pojazdu może mieć taki sam efekt jak jazda pojazdu przy niskim ciśnieniu powietrza w kole.

W celu przedłużenie życia opon należy przekładać je z przodu na tył oraz vice versa co ok. 10 - 15 tys. km. Zmiana opon z letnich na zimowe jest doskonałą okazją do zmiany ich pozycji. Zalecane są również zmiany po przekątnej, tak aby odwrócić kierunek ich rotacji (nie można stosować tej reguły do opon kierunkowych). W takim przypadku zawsze należy sprawdzić wyważenie kół.

Ciśnienie powietrza w oponie jest jednym z głównych czynników mających wpływ na zużycie opony. Zatem można stwierdzić, iż dobór właściwego ciśnienia w oponie jest kluczem do uzyskania długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

Istnieje kilka ogólnych zasad, których stosowanie wydatnie przyczynia się do przedłużenia żywotności opon.

  • Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia zalecanego przez producenta opon i pojazdu. Powinno być one dostosowane do rzeczywistego obciążenia i prędkości pojazdu.
  • Sprawdzanie ciśnienia powietrza regularnie raz w tygodniu (szczególnie przed dłuższymi podróżami).
  • Pomiaru dokonujemy zawsze na zimnym kole, gdyż podczas jazdy koło nagrzewa się a ciśnienie powietrza w oponie rośnie. I tak ciśnienie z 200 kPa przy temperaturze 20 stopni Celsjusza po podgrzaniu koła do 80 stopni Celcjusza rośnie do 266 kPa.
  • Przy montażu nowych opon wymieniać wentyle na nowe.

Na co ma wpływ ciśnienia w oponie ?

  • Na amortyzację - komfort jazdy
  • Na kierowalność - bezpieczeństwo
  • Na przyczepność - droga hamowania
  • Na opory toczenia - zużycie paliwa
  • Na odporność opony na uszkodzenia - bezawaryjność
  • Na nagrzewanie się opony
  • Na przebiegi.

Najdłuższe przebiegi uzyskują opony wówczas, gdy pracują w optymalnych warunkach, gdyż tylko wtedy czoło bieżnika przylega do podłoża na całej szerokości. Optymalne ciśnienie powietrza w oponie zapewnia wymagany komfort jazdy przy najmniejszych oporach toczenia.

Ciśnienie powinno być sprawdzane regularnie co 14 dni na zimnych oponach. Należy pamiętać także o oponie zapasowej.

Niewłaściwe ciśnienie powoduje przedwczesne oraz / lub nierówne zużycie bieżnika.

Kontakt

Kontakt z nami

Hurtownia rolnicza ekogroszek

34/317 25 01 519/575-585

Serwis przeglądy dźwigi

34/317 27 91 34/317-40-91 697/567-058

   
Myjnia 34/317 34 91 695/601-905
bistro PAUZA 601/991-008
fax: 34/310 01 29
e-mail: biuro@fergopol.pl

 

BLOG BESTDRIVE

Pogoda w Kłobucku

 

Sunday, 17 styczeń 2021

Polub nas

Galeria

sdc13412.jpg

Gościmy

Odwiedza nas 291 gości oraz 0 użytkowników.